Sunday, September 18, 2011

Tolonglah faham


Adoi cemuih la ngan soalan-soalan seperti ini:

“Bila nak kawen?”

“Aku nak kenalkan ko dengan kawan aku. Nak tak?”

“Nak tunggu apa lagi umur dah berapa.”

“Memilih sangat kau ni.”

Wah,senang-senang je menuduh aku tanpa usul periksa. Korang tau ke apa yang aku dah lalui selama ni sampai nak menghukum dengan kenyataan macam tu? Aku pun bukannya patung walaupun selama ni memang aku diam je macam patung. Sebab? Malas nak ambil pusing.

Salah aku ke kalau aku dah bagi peluang kat orang lepas tu orang tu berubah hati? Siapa aku pulak nak paksa orang sukakan aku seperti mana aku tak boleh nak paksa diri aku suka kat orang? Memang dah banyak aku jumpa orang yang aku suka dan sayang. Tapi jodoh di tangan Allah. Bukan tangan aku. Dah tertulis diorang semua tu bukan jodoh aku. Kalau aku buat senarai agaknya korang pun tak sangka. So jangan tuduh aku tak berusaha. Just beberapa tahun yang lepas aku baru je pulih dari kekecewaan dan belajar menerima hakikat yang dia dah jadi hak orang. Bukan senang nak capai tahap redha ni. Dan maaf jika selama tempoh tu aku tolak mana-mana yang nak padankan aku sebab masa tu aku masih terluka lagi. Adatla macam orang baru lepas eksiden teruk. Mula-mula masuk ICU. Lepas tu dah ok, masuk wad biasa. Bila dah balik, rehat dulu kat rumah sampai stabil baru masuk kerja. Teman-teman rapat je yang tau kisah ni sebab aku bukan suka nak beritahu family pasal hal ni. Silap-silap makin teruk dipersalahkan pulak.

Cuma bila selalu sangat diasak aku jadi rimas. Siapa yang tak nak ada teman hidup? Manusia yang tak ada naluri atau mati hati je. Tak pun bangkai bernyawa. Nak buat macam mana kalau flow hidup aku rumit lebih berbanding orang lain. Orang lain senang. Masa belajar pun ada pakwe. Aku? Entah tak tau nak describe. Semuanya anggap aku teman baik. Agaknya memang tak layak nak jadi teman hidup sesiapa pun. Bila dah sayang, barulah tau itu tunang orang. Bila dah confess, barulah tau yang dia anggap kita kawan baik je tapi layan macam awek. Bila dah nak bagi peluang, barulah tau tu laki orang. Bila dah declare, tak sampai beberapa bulan tinggal aku macam sampah. Padahal masa nak tu bukan main lagi. Aku nak bernafas pun tak menyempat.

Bagi korang-korang yang dah selamat tempuh fasa tu, janganlah ingat kami yang masih tak jumpa pasangan di lewat usia ni saja-saja nak jual mahal. Perancangan Allah adalah yang terbaik dan kita sebagai hamba wajib percaya. Lebih baik lewat dan jumpa orang yang tepat daripada awal tapi berantakan di kemudian hari.

1 comment:

sherlina halim said...

Pengen yang lebih seru ...
Ayo kunjungi www.asianbet77.com
Buktikan sendiri ..

Real Play = Real Money

- Bonus Promo Red Card pertandingan manapun .
- Bonus Mixparlay .
- Bonus Tangkasnet setiap hari .
- New Produk Sabung Ayam ( minimal bet sangat ringan ) .
- Referal 5 + 1 % ( seumur hidup ) .
- Cash Back up to 10 % .
- Bonus Royalty Rewards setiap bulan .

Untuk Informasi lebih jelasnya silahkan hubungi CS kami :
- YM : op1_asianbet77@yahoo.com
- EMAIL : melasian77cs@gmail.com
- WHATSAPP : +63 905 213 7234
- WECHAT : asianbet_77
- SMS CENTER : +63 905 209 8162
- PIN BB : 2B4BB06A / 28339A41

Salam Admin ,
asianbet77.com

Download Disini