Sunday, September 18, 2011

Sampai Syurga [5]

Minn melipat beberapa helai baju yang telah diasingkan  untuk dimasukkan ke dalam bagasi. Hatinya tekad untuk meninggalkan bumi Malaysia barang seketika. Mungkin di sana dia menemui ketenangan atau penawar lukanya. Walaupun tidak sembuh sepenuhnya, sekurang-kurangnya dia tidak akan berdepan dengan Khai untuk tempoh seminggu ini. Dirinya belum begitu ampuh untuk menghadapi kenyataan.
Is masih tenggelam dalam dunia novelnya. Sekejap dia meniarap, sekejap mengiring ke kanan dan ke kiri. Namun ada ketika dia mencuri pandang pada temannya yang pada hematnya hanyut dalam kesedihan. Is tidak tahu apa yang boleh dilakukannya untuk mengurangkan kepedihan yang Minn alami. Luka zahir mudah. Sapu ubat dan balut, legalah dalam beberapa hari. Tapi kalau luka di hati? Hanya masa yang menentukan segalanya.
“Minn,”
“Hmm?”
“Kau betul nak pergi ke ni?”
“Kau ingat aku bergurau ke? Kan dah siap ni. Kenapa? Kau tak boleh hantar aku esok ya? ” Is hanya memandang kosong bagasi  bersaiz sederhana yang telah Minn tempatkan di sudut bilik. Novel dalam pegangan Is pinggirkan di hujung katil. Perlahan dia merapati Minn yang sibuk memasukkan komputer riba ke dalam beg galas. Faham benar Is yang Minn memang langsung tak boleh berenggang dengan harta kesayangannya nan satu itu.
“Bukanlah macam tu. Macam tak percaya je kau nekad nak pergi. Selalu kau habis-habis pun menangis. Lepas tu ok balik. Kau memang sangat sayangkan dia kan?” Minn menarik nafas dalam. Wajah Is ditatap.
“Hanya Allah yang tahu perasaan aku, Is…” Minn menyeka air matanya dari jatuh. Is mula rasa bersalah kerana membangkitkan semula rasa duka yang telah cuba diusir jauh. Is mendakap tubuh Minn dengan penuh kasih seorang sahabat.
“Minn…apa pun yang kau rasa, aku akan sentiasa doakan kau bahagia Minn. Walau sebanyak mana aku cuba meredakan perasaan kau, aku tahu bahu yang memikul tak sama dengan mata yang memandang. Aku tak sanggup tengok kau hidup dalam kedukaan. Kau kawan aku,” pelukan dileraikan.
“Aku tahu. Aku cuma perlukan masa untuk kembalikan semangat aku yang hilang.” Minn bersuara datar.
“Mudah-mudahan. Esok kita gerak pagi kan?” Is mula mengubah topic.
“Yup. Tiket pukul 10 pagi. Sejam sebelum dah kena standby kan? Jadi kita gerak awal sikitla.” Minn memberi cadangan. Is menganggukkan kepala tanda setuju.


1 comment:

sherlina halim said...

Pengen yang lebih seru ...
Ayo kunjungi www.asianbet77.com
Buktikan sendiri ..

Real Play = Real Money

- Bonus Promo Red Card pertandingan manapun .
- Bonus Mixparlay .
- Bonus Tangkasnet setiap hari .
- New Produk Sabung Ayam ( minimal bet sangat ringan ) .
- Referal 5 + 1 % ( seumur hidup ) .
- Cash Back up to 10 % .
- Bonus Royalty Rewards setiap bulan .

Untuk Informasi lebih jelasnya silahkan hubungi CS kami :
- YM : op1_asianbet77@yahoo.com
- EMAIL : melasian77cs@gmail.com
- WHATSAPP : +63 905 213 7234
- WECHAT : asianbet_77
- SMS CENTER : +63 905 209 8162
- PIN BB : 2B4BB06A / 28339A41

Salam Admin ,
asianbet77.com

Download Disini