Sunday, September 18, 2011

Memori 17.09.11

Went out with sisters and brothers (sahabat yang dianggap macam adik-beradik)

Mula-mula datang beraya di rumah. Mak masak bihun goreng. Kepedasan katanya. Untungla mak aku masak.Kalau aku? Memang tak la kan.Ntah hape rasanya pulak nanti. Meriah sikit rumah bila diorang datang. Aku pulak memang spesies dalam mulut ada emas dan intan berlian. Tapi sekali dapat topik yang kena dengan jiwa, jangan haraplah nak berenti.

Plan konon nak layan movie.Tapi tayangan awal semua SOLD.Menci!So kami just jalan-jalan cuci mata.Dalam cuci mata tu sempat jugak sambar sehelai kemeja.Harganya bagi aku agak mahal.Tapi siapa lagi nak raikan diri sendiri kalau bukan aku kan?Bagi hadiah sikit kat diri sendiri dan belajar menyayangi diri sendiri.Sayang orang bukan main lebih lagi aku ni.

Last...gerak ke Secret Recipe.Aku rasa nak makan kek je tapi mesti diorang tak syok kalau aku tak makan. Tak sangka pulak memang tak boleh masuk.Aku mampu sedut air jek.Licin.Kalau aku teruskan makan mau muntah kat situ jugak.Mau tak ngaku kawan bebudak ni kang.

Gerak balik...aku suka dan kadang-kadang 'jeles' dengan keakraban diorang. Berbeza sungguh dengan hidup aku. Alone. Jadi tunggal perempuan dalam keluarga memang tak best. Tak ada geng. Adik-beradik tak ramai pun tak best. Eh, sila belajar bersyukur. Semua orang ada bahagian masing-masing.Dulu masa kecik-kecik selalu fikir bestnya kalau ada abang.Mesti dia akan care and sayang adik pompuan dia.Hahahah!Tapi aku tak dapat abang. Aku dapat adik yang macam abang.Yang aku sangat sayang.Walaupun dia suka buli aku (purf~).

Hujan lebat...dia dah balik puncak ke?Ermm...harap-harap dia ok saja.Ya Allah, tolong tengok-tengokkan dia ya.Doa seorang kakak dari kejauhan...

No comments: