Friday, August 26, 2011

Ramadhan 26


Hari ini layan cerita NIKITA kat TV9. Tiba-tiba air mata menitis laju je bila Dr. April meluahkan isi hatinya pada orang yang memang dia sayang tapi ego tak nak mengaku. Bila semuanya dah terlambat, masing-masing menanggung seksa dan derita. Malang kan bila kita terpaksa menikahi orang yang tidak kita cintai dan orang itu pun tidak mencintai kita. Kita membunuh perasaan sendiri demi kebahagiaan orang lain. Malu je dah la tengok tv dengan abah sekali. Adoi nasib la dia tak perasan anak dia dah kebanjiran atas sofa. Harap-harap aku tak perlu lalui keperitan sebegitu.

Watak April & Vano dalam Sinetron Nikita

Hari ni juga memang mendebarkan. Kesilapan yang agak berat telah aku lakukan dan aku terpaksa memikul beban. Namun syukur tak terhingga pada Allah kerana memudahkan segalanya. Ya Allah, terima kasih banyak! Kalau tidak kusut fikiran aku mengenangkannya.

Tengah hari pula menjejakkan kaki ke Mines. Parking banyak kosong. Mungkin dah ramai yang pulang ke kampung halaman. Aku tak ada apa yang nak dibeli. Tergerak hati nak pergi kedai buku. Teringat pada adik-adik kesayangan aku tu. Nak bagi kad raya la. Lepas ni entah bila agaknya dapat jumpa korang semua kan …Luqman…Apiq…Amal…Ayie …(Ayie tak bagi sebab dah berlepas ke Kelantan). Gonna miss u guys. Especially YOU. Lepas ni mesti masing-masing dah sibuk kan? Sibuk dengan kerja, assignment, awek…kan?kan? Aku pula pagi petang siang malam weekend ‘bercinta’ dengan opis. Tapi tak apalah. Aku bersyukur aku masih ada kerja. Walaupun sendirian. Dah jangan sedey2 kan dah janji nak redha? Allah ada kan jadi marilah bercinta dengan Allah. Oh ya! Aku terjumpa buku yang aku cari-cari selama ni. Aku tak ingat langsung yang aku memang mencari sebenarnya sehinggalah masa nak bayar kerlingan mata aku menangkap sebuah buku merah di para. Ya, itulah dia! Travelog Cinta Abadi…Masa Yang Berlalu (pernah dikongsi pada catatan Ramadhan 1). Malam ni nak layan la. Buku Contengan Jalanan Hlovate pun belum habis lagi. Haish.
Erm…mata mengantuklah. Mungkin sebab stress memikirkan bagaimana nak mengadap BIG BOSS petang tadi. Susahnya nak deal dengan orang berpangkat. Semuanya kena jaga.
Otak letih…
Badan letih…
Hati ? Sedikit tenang. Belajar untuk meredhai.

1 comment:

sherlina halim said...

Pengen yang lebih seru ...
Ayo kunjungi www.asianbet77.com
Buktikan sendiri ..

Real Play = Real Money

- Bonus Promo Red Card pertandingan manapun .
- Bonus Mixparlay .
- Bonus Tangkasnet setiap hari .
- New Produk Sabung Ayam ( minimal bet sangat ringan ) .
- Referal 5 + 1 % ( seumur hidup ) .
- Cash Back up to 10 % .
- Bonus Royalty Rewards setiap bulan .

Untuk Informasi lebih jelasnya silahkan hubungi CS kami :
- YM : op1_asianbet77@yahoo.com
- EMAIL : melasian77cs@gmail.com
- WHATSAPP : +63 905 213 7234
- WECHAT : asianbet_77
- SMS CENTER : +63 905 209 8162
- PIN BB : 2B4BB06A / 28339A41

Salam Admin ,
asianbet77.com

Download Disini