Tuesday, January 30, 2007

Dugaan..

Assalammualaikum dan salam sejahtera..

Bagaimana kalian semua? Semoga sihat walafiat hendaknya. Tak sakit-sakit macam aku sekarang. Aduh...tension beb. Kesakitan di belakang makin membuat aku tak betah nak duduk lama-lama kat pejabat. Aku mengadu pada teman sepejabat,diorang mengesyorkan aku berurut. Urut?Takutnya. Aku ni dahla kering,camne diorang nak urut? Silap-silap patah lak tulang aku. Buat lawak pulak aku ni.

Tapi memang sakit ni mempengaruhi produktiviti aku. Nak layan orang pun tak ada hati. Sudahlah kerja aku hari-hari mengadap kerenah orang. Nak senyum pun tak larat. Lagi nak melayan fi’il orang yang buat aku bertambah-tambah sakit hati. Bosannya hidup ni. Entah bila akan ada jalur keceriaan menghiasai perjalanan hidup aku yang kian lama kian suram.

Oh,ya...semalam kawan lama aku menghantar sms bertanyakan khabar. Dah lama kami tak berhubung. Masing-masing sibuk dengan urusan peribadi. Terkejut namun aku gembira mendengar khabar darinya. Rupanya dia menghubungi aku setelah terbaca coretan aku di blog ni. Terasa darah meruap ke muka menahan malu yang datang bertandang. Ah, masa dirundung duka apa saja yang kita rasa kita akan luahkan. Hidup terasa kelam. Kekecewaan menyebabkan kita tak mampu untuk menimbang antara baik dan buruk,logik dan khayalan. Kita tenggelam dalam lautan duka yang kita sendiri cipta. Memang benar aku pernah kecewa. Semua orang akan melalui musim luruh di hati bila harapan hanya tinggal impian. Tapi tak semudah itu aku mengalah. Lebih-lebih lagi aku ditikam dengan kata-kata yang mencarik perasaan,namun ada kebenaran di sebalik pedasnya ayat yang dilemparkan pada aku. Siapa lagi kalau bukan teman-teman seperjuangan yang berusaha mengembalikan aku ke dunia nyata.

Sekarang perasaan sedih itu beransur hilang ditelan masa. Walaupun ada kalanya pilu datang menghampiri lubuk hati, sekurang-kurangnya aku berupaya menepis. Dan aku dapat melihat dengan jelas kekurangan yang perlu aku perbaiki. Aku cuba bersikap optimis. Aku juga bertekad untuk merealisasikan impian yang aku amat harapkan akan tercapai satu hari nanti. Tidak kira cepat atau lambat.

Buat kawanku (u know who u are),terima kasih atas kata-kata perangsang yang awak titipkan buat saya. Nanti kalau ada book fair kita pergi ye. Ahaks!

No comments: