Thursday, December 14, 2006

Tension

Warghhhh!!! Kenapalah aku rasa tertekan tiba-tiba ni?Rasa macam tak ada hala tuju je hidup ni.Apa yang aku nak sebenarnya?Agaknya sebab kelparan yang mengundang membuatkan aku rasa nak marah orang jek.Hahahah!! Habit buruk aku ni aku tak sukalah orang kacau aku masa buat kerja.Aku memang selalu akan membantu kalau perlu.Tapi kalau kena ganggu tu yang ase nak..ishhh..minta maaflah kat sesiapa yang terkena tempiasnya.Aku minta ampun banyak2.

Nasiblah esok aku minta cuti.Aku kena balik kampung sempena majlis perkahwinan sepupu aku.Ikutkan hati malas nak balik.Hahahh! Sounds like kurang ajar punya cousin.Aku ni masih mampu berfikiran logik dan mampu menilai lagi.Takkanlah saudara punya majlis tak nak pegi.Mak aku kata kalau kita tak hadir majlis orang,nanti orang tak datang ke majlis kita pula.Aku segan sebenarnya dengan dia tu.Sebaya aku dah kahwin,dapat suami hebat,lawyer.Dia pun Insya allah akan menjadi lawyer juga.She just graduated and yet getting married.Bertuah kan?Aku ni kerja pun tunggang langgang.Sampai bilalah nak jadi macam ni...

Tapi jauh di sudut hati aku bersyukur.AKu tetap ada something yang boleh aku banggakan.Dan setiap manusia pun pasti ada kelebihan dan kekurangan masing-masing.Tak guna nak merungut atau membandingkan diri kta dengan orang lain kerana setiap kejadian itu ada ketentuan yang Allah tetapkan.Terimalah seadanya..

No comments: