Tuesday, December 05, 2006

Aku Cinta Kamu


“Assalammualaikum.”
“Waalaikummussalam.”
“Marsya ke?”
“Saya.”
“Sya, kau kenal tak siapa yang cakap ni?” duga pemanggil di hujung talian yang membuat panggilan kepada Marsya Qistina.
“Huumm... Kalau tak silap, buaya tembaga kot?” balas Marsya Qistina selamba. Sememangnya dia dapat menduga siapa yang membuat panggilan itu. Pemuda ini juga sudah masuk ke dalam perangkap yang dipasang. Tidak lama lagi dia juga akan terjerat.
“Sampai hati kau Sya, cakap aku buaya tembaga...” ada nada rajuk dalam suara itu.

Di sini aku selitkan fragmen novel AKU CINTA KAMU hasil karya kak ebriza.Buku ni aku beli masa hari Jumaat lepas di MPH,Alamanda. Million of appreciation to my friend Shukri,for bringing me there.Ah,memang sahabatku nan sorang ni sentiasa bersedia kalau aku memerlukan pertolongannya. Bertuah awek dia.Hahaha!
Sebaik sahaja aku sampai di MPH,memang karya Ebriza Aminnudin yang aku cari.Sebabnya?Aku belum pernah baca lagi biarpun setakat ini aku mula mengenali penulisnya yang aku dah anggap macam kakak sendiri.Sebelum ni aku hanya dapat baca bab 8 dan bab 9.Now, I have the book itself and finished reading it.Memang kelakar bila ada babak yang lucu,terutama bila Marsya cuba melarikan diri dari dijumpai oleh musuh ketatnya yang paling dicintainya.Dalam benci ada rindu yang tersimpan.Dalam marah ada sendu yang menyinggah.
Memang kalau nak dibandingkan dengan tulisan aku,jauh panggang dari api.Editor baru baca 2-3 ayat dah campak masuk dalam bakul sampah.Hahahah!!Bila ya aku nak sambung?Aku sendiri susah nak mengatakan bila.Walaupun ramai sangat kawan-kawan aku yang dah lama menunggu aku mengatur langkah.Kadang-kadang rasa nak menangis pun ada.Hmmm..harapan orang-orang yang banyak membantu aku akan aku cuba capaikan biar sesusah mana setinggi mana.
Hari ni aku kena balik lambat.Malam tadi dah la tido awal giler,malam ni tak tahulah aku.Esok ada pot luck,pagi-pagi buta la aku kena bangun menggoreng nugget.Malasnya!!Esok jimat duitla,tak payah aku pening kepala nak pikir makan apa untuk lunch.Heheheh..
Buat Mofaz 120,seronoknya dia pergi bercuti.Maklumla.Dah seminggu tak mandi yek?Jangan lupa ye projek web tu.Boleh saya tolong tukar2 link tu.Ahahhaha!

No comments: