Wednesday, August 02, 2006

Salam..berakhir sudah ekspo konvokesyen.Melihatkan para graduan dengan jubah masing-masing,aku teringat zaman aku konvo dulu.Sebak,gembira..semua bercampur baur.Sebab aku x sangka yang aku berjaya jugak menghabiskan study aku.Nyaris aku kantoi namun Allah masih merestui aku dalam perjalanan menuntut ilmu.

Bila aku kenang balik waktu aku belajar dulu, terasa rindu pula dengan sahabat2 seperjuangan yang banyak meniti susah senang bersama; aku ada beberapa teman rapat bagaikan adik beradik.Nurul Izza (Ija) - insan pertama antara kami yang telah pun melangkah satu tapak ke arah kehidupan berdua (heheh..).Telah pun mengikat tali pertunangan dengan ..tunang dia la..sapa lagi.Takkan dengan aku?Hahahha...wat lawak bodoh lak.Tapi sampai sekarang aku tak tengok2 pun gambar diorang tu.Tunggu kahwinlah ye (itupun kalau aku mampu datang).Sufinaz (P-nat) - kawan aku paling sempoi,apa pun tak kisah.Apa-apa hal dia memang cool.Sekarang bekerja di Putrajaya, sebagai pen pegawai IT (promote member lak..hahha). Nik Nor Azura (Nik)- insan yang selalu aku kongsi masalah tentang hati dan perasaan.Dia paling banyak tau masalah aku.Paling tak berkira,aku pun selalunya tak berkira dengan dia.Sekarang aku harap dia bahagia dengan kehidupan dia. Last aku tau ada orang yang dah berkenan kat dia.Siap tanya pendapat aku camne nak handle.Budak laki tu pun aku kenal sangat.Apa pun aku doakan dia bahagia (Nik, kau terima je la wei).Kadang-kadang aku rasa diri aku cam kaunselor cinta lak.Orang berpengalaman..hahhaha....pengalaman kena tinggal ada la.
Aku? Aku macam ni la.Senang dengan kehidupan aku sekarang.Tapi mungkin aku nak beralih arah suatu hari nanti.Aku ada benda yang aku nak buat sangat2,cuma dalam masa terdekat ni aku tolak tepi dulu.
Ekspo konvo kali ni sebenarnya memberi kenangan manis buat aku.Kenapa?Sebab aku berpeluang berjumpa dengan kawan lama aku semasa kami masih bergelar siswa UUM.Masih tak berubah,soft macam dulu.Cuma dah berisi sikit (Rin masih mengenali Fendi).Banyak kenangan kami dulu,yang aku masih ingat dan segar dalam kotak fikiranku.Persahabatan yang masih diteruskan hingga kini sampai bila-bila.Friends Forever.Dan lagi satu...aku berjumpa dengan 'cikgu' aku yang amat banyak cakap rupanya (ingat pendiam).Sampai ada satu lawak dia wat aku nak gelak kuat-kuat tapi aku tahan.Tapi ada masa aku rasa nak 'sealed' mulut dia bila dia menyakat aku (ada ke suh orang naik kuda pakai tangga! Tau lah dia tu tinggi).But, i feel so shy suddenly when i met him.First time kan,biasalah.(SMS bukan main ek nash ni..depan2..hihihi)
Ok la...setakat ni dulu aku merapu.Sabtu ni aku kena keje lagi.Tanggungjawab kan,terima je la.Dapat duit xtra.Leh sambar handphone baru.Ada member aku dah perli,so aku kena gak tukar handphone!!

No comments: