Tuesday, February 21, 2006

Memohon rahmatmu Tuhan..

Salam semua...harap2 sihat dan dirahmati ALLAH.Perasan tak sekarang ni bencana alam dah makin berleluasa.Cuaca pun tak menentu.Sana sini Islam diperkotak-katikkan.Diperlekehkan.Dipandang sebagai sesuatu yang mengundang 'violence',sedangkan ISLAM tidak pernah mengajar umatnya bersikap kurang ajar biarpun dengan penganut agama lain.Semakin lama aku semakin takut kalau negara kita juga akan mengalami nasib yang sama.Tragedi tsunami, taufan katrina, tanah runtuh di Filipina...YA ALLAH,adakah ini satu peringatan?Berapa ramai golongan muda yang terjebak dalam kancah dadah,vandalisme,masalah sosial yg tiada berkesudahan?Ingatlah
hidup ini hanya sementara,kita hanya pelakon yang memainkan watak masing-masing di pentas dunia yang bakal roboh..entah bila..yang pasti JANJINYA TETAP AKAN TIBA.Rugilah bagi mereka yang alpa, fikirlah entah esok lusa kita tidak berpeluang lagi menghirup udara segar,entahkah kita akan tidur buat selamanya..

Telah ku mungkiri janjiku lagi
Walau seribu kali
Ku ulang sendiri
Aku takkan tempuh lagi
Apakah kau terima
cintaku lagi
Setelah ku berpaling
Dari pandanganMu Yang kabur kerna jahilnya aku
Mengapa cintaMu tak pernah hadir

Subur dalam jiwaku
Agarku tetap bahagia
Tanpa cintaku tetaplah Kau di sana
Aku tanpa cintaMu Bagai layang-layang terputus talinya
Telah ku mungkiri janjiku lagi
Walau seribu kali
Ku ulang sendiri
Aku takkan tempuh lagi
Apakah kau terima cintaku lagi
Setelah ku berpaling
Dari pandanganMu
Yang kabur kerna jahilnya aku
Masihkah ada sekelumit belas
Mengemis kasihMu Tuhan
Untukku berpaut dan bersandar
Aku di sini kan tetap terus mencuba
Untuk beroleh cintaMu
Walau ranjaunya menusuk pedih

No comments: