Monday, January 10, 2011

AJL 25 Rock!

Akhirnya AJL 25 telah menoktahkan pemenangnya. Juara bagi Anugerah Juara Lagu 25 kali ini adalah milik gadis bertuah Ana Rafali.Beliaulah penyanyi, composer merangkap penulis lirik. Nyata lagu berjudul “Tolong Ingatkan Aku” membawa tuah kepada penyanyi muda ini. Walaupun sebenarnya lagu ini tak termasuk dalam ramalan aku (target Yuna tapi mungkin bukan rezeki beliau). Drama King berjaya merangkul kedudukan naib juara. Memang aku target lagu ni mampu menang dan sebenarnya target juara. Lagu Hanyut – my all time favourite menang kategori persembahan terbaik pun aku dah cukup puas hati. Faizal Tahir bagi aku sangat menghayati setiap bait lagu tu dari mula sampailah habis. Penonton pun turut hanyut. Aku pun touching. Tabik ah Faizal! Kalau ikutkan sejarah, aku bukanlah peminat Faizal Tahir masa awal kemunculannya. Tapi aku jatuh cinta dengan dia bila aku dengar lagu Sampai Syurga. Dan aku terus jadi fan FT hingga kini. Bagi aku lagu dia simple,catchy dan ada makna tersendiri. Mungkin banyak yang ada kaitan dengan jalan hidup aku kot.

Persembahan terbaik AJL 25



Juara Lagu AJL 25

No comments: