Saturday, January 22, 2011

Luahan

Alhamdulillah, album dah hampir siap.Mungkin tak sehebat orang lain, tapi inilah hasil pertama aku. Aku mintak maaf sangat-sangat kalau diorang tak puas hati ke apa.Tapi aku dah cuba buat yang terbaik yang boleh aku curahkan.
Cakap pasal cinta dan kahwin ni...memang bayak sangat isu yang dipersoalkan.Lebih-lebih lagi dengan soalan "Bila lagi dah nak masuk 30 dah?" (aku la yang kena tu) "Lupakan je la kisah lama,cari balak baru sudah.Dia cuma nak gunakan kau je " (betul jugak) "Kenapalah kita tak jumpa dulu?" Tu semua ayat-ayat yang pernah aku alami sendiri.Yup, pahit sebab setiap kali pun kita akan melepaskan sama ada secara rela atau terpaksa semata-mata sebab tak nak ada yang terluka dan dituduh penghancur kebahagiaan orang.Tak kisahlah walaupun kita dah letakkan pendinding setebal mana sekalipun, perasaan tu hadir tanpa kita sendiri mintak dan paksa.Yang jadi mangsa selalunya perempuan sebab lelaki akan ambil advantage atas kelemahan hati dan sikap ambil berat kaum ni.
Setakat ni memang dah banyak pengalaman pahit yang aku lalui.Cinta tak kesampaian dan kadang-kadang rasa macam terkena sumpahan je pulak (Nauzubillahi min zalik mohon dijauhkan).Nampak je macam kuat,tapi dalam hati hanya Allah je yang tahu derita.Sakit.Tapi aku tahu, ni semua dugaan untuk aku.Mungkin balasan banyak sangat dosa yang aku dah buat sepanjang aku hidup kat muka bumi ni.Setakat ni kasih dan sayang yang pernah wujud dalam hati ni sebelum ni tak ada makna pun bagi dia.Takpelah.Biarlah orang memainkan hati dan perasaan kita,ambil kesempatan,beri harapan kemudian dihancurkan asalkan kita janganlah tegerak nak buat macam tu.Doa orang yang teraniaya itu makbul.

Ampuniku
Terlantar dalam kekusutan umpama tiada harapan
Terlalu banyak kesilapan terlanjur kulakukan
Ku tahu aku selalu terleka
Ku tahu ku tak sempurna lima
Timbul rasa insaf
Tersedar dari godaan dunia

Daku mahu kembali ke jalan yang sebenar
Tekad sedaya upaya agar dikau sudi terima

Tinggalkan segala yang sudah
Ku di dalam gelisah
Ku mendoakan kau ampuni segala dosa
Hatiku tidak akan berubah
Dengan yakin ku bersumpah
Aku bersujud agar Kau ampuni diriku
Ampuniku

Inginku mengubahkan cara menjadi insan lebih setia
Merintih dengan air mata menyerah jiwa raga
Apabila sudah tiba masanya nyawaku tiada di dunia
Ambillahku dekat pada-Mu
Itu saja pintaku

Walau tak mungkin mampu penuhi harapan-Mu
Namun daku merayukan pengampunan dari-Mu Tuhan

Aku hanyalah manusia biasa
Yang terkandas di perjalanan
Ingin pulang ke pangkuan

Notes: Mood unstable

No comments: