Saturday, July 14, 2007

Kisah Tak Sempurna

Hari ini...tak ada satu ketika pun yang aku tak terfikir pasal dia.Agaknya dia terfikir tak keadaan aku?Hihi..x mungkin kan.Pasti dia sibuk,kemudian meluangkan masa dengan kawan-kawan,pergi sana sini.Bebas,tak ada siapa yang melarang.
Aku terbaca blog miliknya.Dan apa yang dia rasa sebenarnya turut dirasai oleh aku.Aku juga takut untuk jatuh hati kerana seingat aku tak ada satu pun kisah cinta aku yang berjaya.Membuatkan aku serik untuk memberikan sekeping hati milikku yang telah banyak kali dirobek.Sungguh,aku takut tapi sampai bila?Aku cuba untuk menahan dan menangkis sebarang perasaan tapi aku tak berdaya.Perasaan kurniaan Allah terlalu halus,menyelinap ke dalam jiwa tanpa kita sedari.Namun malangnya,sekali lagi kasih tidak bersambut malah ditinggalkan sahaja begitu tanpa pesan.Apakah aku sememangnya ditakdirkan untuk bertemu kemudian kecewa?Berapa banyak lagi perlu kuberikan hati ini semata-mata untuk dihancurkan atau ditinggalkan begitu saja?
Ya Allah,aku pernah meminta pada Mu jangan hadirkan perasaan itu seandainya dia bukan ditakdirkan untukku tetapi kenapa ia masih hadir?Kenapa aku harus melalui episod luka ini sekali lagi?Ya Allah,maafkan aku...seolahnya aku tidak mensyukuri nikmat yang engkau berikan.Aku takut Ya Allah kehilangan dia...
Namun,aku sedar kini...siapalah aku insan tak seberapa bukan menjadi dambaan.Bukan seorang gadis jelita yang lembut bersopan,punya keyakinan diri,mempesona dan memikat.Aku hanya seorang gadis cilik yang suka merajuk,kecil hati,keras kepala dan degil.Mana mungkin dia memilih aku.Aku betul-betul tak sedar diri,Ya Allah...sepatutnya aku memikirkan semua ini sebelum aku menyimpan perasaan.Maaf kerana aku lupa asal usulku.
Ya Allah, aku mohon tabahkan hati ini.Seandainya dia pergi dariku, tolong berada di sisiku Ya Allah...dia memang insan terbaik dan pasti kau juga telah mengirimkan teman yang paling baik untuknya.Sedangkan aku hambamu yang kerdil dan masih perlukan bimbinganmu.
Limpahkan kebahagiaan untuknya Ya Allah...
Amin ya rabbal alamin....

No comments: