Thursday, July 26, 2007

Jom Ke Karnival Kerjaya UPM

Assalammualaikum,

Apa khabar kalian semua?Semoga sihat dan ceria selalu hendaknya.Jangan jadi cam aku monyok je 24 jam.Hahahha!! Hari ni pun keadaan di opis macam biasa.Sibuk jugak memandangkan UPM menjadi host untuk Karnival Kerjaya Kebangsaan.Semalam aku sempat jengah booth2 yang terlibat dengan bos aku dan kawan aku.Aku pun kenalah ambik tau lokasi sebab aku pun diarahkan bertugas Sabtu ni.Dengar cerita Pak Lah tak dapat datang untuk merasmikan event yang julung-julung kali diadakan di sini.Yang menggantikan tempat beliau ialah TPM kita dan diiringi Menteri Pengajian Tinggi.Tak tahu siapa?G lah cek kat website http://www.mohe.gov.my/. Hahhaha!! Aku tahu pun sebab bos aku mintak tolong tambah ayat dia yang tak sempat nak ditambah dalam kertas kerja.Maklumlah,aku tengok dia sat terkejar sana sini.Sampai paper untuk meeting kul 12 tghari tadi pun ada yang tak lengkap (buat meeting time tghari,ntah pape jek).

Mula-mula keadaan lengang.So untuk menyibukkan diri (lebih kepada nak mengelakkan diri aku dilanda blues),aku pun menawarkan diri nak menolong kerja-kerja kawan aku yang menimbun.Ni yang maleh ni,bila aku dah offer diri,org pulak dtg berduyun.Geram betul aku.Kadang2 nak je aku mengamuk kat kaunter ni sebab dah tak tahan.Letih.Tambah pulak badan aku rasa cam tak best jek,sakit pinggang lagi.Bila dah tak selesa,mulalah aku buat muka toya je kat kaunter.Nak senyum pun malas.Lagi pulak tgk list YM yang tak memberangsangkan (sempat lagi tu).Sejak 'dia' dah x muncul lagi dalam list YM aku,aku jadi tak tentu arah sekejap.Aku sedih sangat.Sedih sebab aku x boleh buat apa-apa.Aku tanya diri aku,apa salah aku sebenarnya?Aku sendiri tak tahu.Kalaulah aku boleh putar balik masa...mujurlah ada yang sudi nak dengar luahan bodoh aku tiap2 hari.Malu tu mmglah,tapi aku tak daya nak simpan sorang2.Sudahnya lepas ni aku nak jadikan hidup aku paling sibuk di opis aku sampai aku exhausted.

Ada kawan aku kata aku dah lain.Dulu aku diam,skg dah pandai loyar buruk.Maklumlah,aku ni sebenarnya diajar menjadi loyar buruk oleh sseseorang.Hahah!Tapi dalam ayat je la,bersemuka belum tentu.Aku masih Nash yang dulu.Ada yang kata aku bertambah comel.Part ni aku tak tahan.Tang manalah yang comeynye.

Okla guys, jumpa di Karnival Kerjaya Kebangsaan UPM.Sapa nak jumpa aku,dtg hari Sabtu ye.Aku duty hari tu dari pagi smp tghari (shift based..:P)

No comments: