Wednesday, February 28, 2007

Sejambak Mawar

KUNTUM 1-Ketahuilah bahawa Allah akan mengampunkan orang yang memohon ampun,akan memberi kepada yang meminta, dan menerima yang bertaubat

KUNTUM 2-Prihatinlah dengan orang yang lemah,anda akan bahagia penuhi hajat yang memerlukan,anda akan disembuhkan. jangan bawa kebencian,anda akan dihargai.

KUNTUM 3-Bersangka baiklah kerana sesungguhnya Allah bersamamu, para malaikat memohon ampun untukmu dan syurga telah menanti anda.

KUNTUM 4-Bersikap optimislah dalam hidup dengan bersangka baik kepada Allah. Nyahkanlah segala duka dengan mengingati semua nikmat yang telah dikurniakan kepada anda.

KUNTUM 5- Ingatlah bahawa di dunia ini tiada kebahagiaan yang sempurna, kerana tidak seorang pun di dunia boleh mendapat semua keinginannya.

KUNTUM 6- Contohilah pohon kurma; tinggi cita-citanya, kebal dari penyakit, dan jika dibaling dengan batu, ia membalas dengan menggugurkan buahnya.

KUNTUM 7-Adakah kesediha dapat mengembalikan apa yang telah luput, kecemasan dapat memperbaiki kesalahan?Lantas apa gunanya kita bersedih?

KUNTUM 8- Jangan mengharap mendapat kesusahan atau malapetaka, tetapi berdoalah supaya beroleh ketenangan dan pemeliharaan

KUNTUM 9-Siramilah api kebencian anda dengan cara memaafkan setiap orang yang pernah berbuat salah kepada anda.

KUNTUM 10- Mandi,berwudhuk,memakai wangian dan bersiwak merupakan penawar yang amat berkesan bagi setiap kesusahan dan kesedihan.



petikan dari buku "MOTIVASI MENJADI WANITA PALING BAHAGIA"
hasil karya "DR. 'AIDH ABDULLAH AL-QARNI"
Bunga? Heheh...captured by me at Rose Garden,Cameron Highland.Indah kan ciptaan Allah?

No comments: