Monday, February 05, 2007

Jumpa siapa di PWTC?

Assalammualaikum

Burp! Ops,alhamdulillah…baru lepas lunch. Makan mihun hailam dan fresh orange. Terlalu kenyang dan penuh rasanya perut aku. Dah la pagi tadi melantak nasi lemak. Fuh,banyak tul makan hari ni. Buruk lantak.

Hari ni aku berkenalan dengan seorang student medic from Moscow, but actually he is originally from Malaysia. Kelantanese tak silap. Bila dengar student ambil medic ni, rasa cam…wow, how do they manage to lead that serious life everyday? Dulu aku pun nyaris jugak nak melibatkan diri dalam bidang perubatan…masa tu fikir tak dapat jadi doctor pun tak apa,jadi ahli farmasi pun ok. Tapi tak kesampaian. Last2 involve dalam IT.Hahahha…but till now I couldn’t get the suitable job which suits with my qualification. Rezeki tu ada di mana-mana. Agaknya aku yang tak yakin sebab dah lama tinggal dunia IT ni. Dah setahun,nak masuk 2 tahun.

Semalam aku terpaksa bertugas di PWTC sempena program MACPU-LAN Higher Education Exhibition 2007.Sambutan boleh tahan jugaklah. Ada sesetengah IPTS yang aku tak pernah dengar pun namanya. Kerja kitrg dok mengutip cenderamata atau informasi berkaitan kolej. Lim Kok Wing punya booth…serba hitam,dipagari koleksi computer jenama Apple. Fuh,cun la pc ni. Kalau aku dapat,memang syok! Memandangkan aku bekerja di UPM,jadi serba sedikit pameran ini memang membantu dalam mempromosikan universiti. Buat adik-adik yang masih mencari peluang,buatlah pilihan yang tepat. Pilih kursus yang menjanjikan peluang pekerjaan. Jangan jadi cam akak. Hahahha!! Tengah syok-syok explain kat seorang lady ni, aku tak perasan pun yang sebenarnya lady tu ialah Elly. Kalau korang masih ingat lagi rancangan reality tv3 Mencari Cinta. She’s seeking a place to pursue in masters. Aku tahu pun bila dia dah blah and my colleague yang inform. Sungguh tak perasan. Mula2 ingatkan kawan lama ke sebab memang muka familiar. Ahaks! Ntah apa-apa je aku.

Balik je rumah kira-kira pukul 6 lebih,rasa nak tidur je sebab letih berdiri. Agaknya kalau ada Anugerah Berdiri Paling Lama,memang leh menang. Tapi tak boleh tidur. Lagipun tak elok tidur waktu senja2 ni. Kebetulan malam tu ka nada Anugerah Bintang Popular,layan je la. Hos pun kelakar,tak kering gusi aku dibuatnya. Cuma aku tak gemar tgk pakaian artis wanita kita. Terdedah sana sini,depan belakang. Itukah yang dinamakan kemodenan? Itukah yang dilaungkan sebagai pakaian rasmi? Itukah ciri-ciri penduduk Negara Islam?

Apa pun,tepuk dada,fikirlah sendiri. Renung-renungkan,dan selamat beramal.

No comments: