Wednesday, November 29, 2006

Hari ini dan semalam..tidak ada bezanya di pejabat.Rutin harian masih berjalan seperti biasa.Keadaan masih sunyi sebab pagi ini ada mesyuarat sedang berjalan.Ada yang mengambil kesempatan untuk keluar menguruskan hal peribadi masing-masing.Aku?Terikat dengan tugas yang sukar membenarkan aku ke mana-mana walaupun ke tandas!Jangan ingat kerja sebagai receptionist ni senang.Walau dimarah,dimaki hamun sekalipun mesti mampu mempamer wajah ceria dan tenang.Biar dilanda badai dalam hati sekalipun kita mesti bijak mengawalnya agar tidak memudaratkan diri sendiri dan orang lain.Inilah yang sukar juga untuk aku laksanakan setiap hari .Manusia pasti ada perasaan dan ada waktu kita dicengkam pelbagai perasaan yang adakalanya memungkinkan kita bertindak di luar batasan kebiasaan.Selalunya aku meluahkannya melalui teman yang aku percaya,ada juga yang aku paparkan dalam karya baik tulisan mahupun lukisan.

Hari ini...kurang menarik bagi aku juga kerana sahabat yang sering menemani aku makan tengah hari bercuti.Ah,bertambah bosanlah hari aku.Apa nak buat?Kusut fikiran aku.Nak keluar pun tak ada yang sudi meneman.Susah betul.Kalau di UUM dulu ada je yang ajak keluar tapi kadang2 aku yang malas.Hahah.Waktu macam ni barulah terasa alangkah baiknya kalau punya teman di sisi.Err...tak patutlah aku ingat semua ni.Belum masanya aku diasak dengan pertanyaan seumpama ini.Tidak!Haha...

Apa yang baik untuk orang lain,tak semestinya baik juga untuk kita.Bersyukurlah dengan apa yang kita ada supaya Allah tidak akan melupakan kita dan akan sentiasa mengurniakan sesuatu tanpa jangkaan.Ya Allah,restuilah hambamu yang kerdil ini dalam menggapai cita-citaku yang setinggi langit seindah kilauan permata..

No comments: