Monday, November 27, 2006

Mampukah aku?

Assalammualaikum..salam sejahtera ke atas kamu.Hari ini pejabat lengang. Ada yang out station,yang mc.Kesunyian mencengkam setiap ruang pejabat.Tapi selalu dipecahkan dengan deringan telefon.Yang payahnya,telefon di kaunter rosak pula.Kalau aku rajin ataupun tak ada siapa yang sudi menjawab,aku akan masuk ke dalam menjawabnya.Bila entah nak elok.

Hari ni tergerak hati aku nak menjenguk blog akak eb.Tersentak aku bila melihat nama aku terpapar dalam kolum blognya.Rasa malu pun ada juga.Terasa macam aku ambil kursus penulisan pula.Heheh..kena komen dengan pensyarah aku.Memang aku ni spesies pemalu.Rasanya kalau ditegur depan-depan,orang akan nampak perubahan wajah aku.Hahah..kadang-kadang tu sebab kecil pun aku boleh jadi segan.Bila nak berubah pun tak tahu.jadi berani dan lebih berkeyakinan sikit.

Namun,ada kebenaran pada kata-kata kak eb.Setiap teguran yang paling menyakitkan hati sekalipun,kita perlu terima dengan hati terbuka.Sungguh aku amat berterima kasih dengan kak ebriza atas kesudian dia membantu aku.Serius dalam penulisan?Bukan sekadar hobi?Mampukah aku?Memperuntukkan masa untuk aktiviti ini?

No comments: