Friday, November 24, 2006

Belajar dari kesilapan

Hari ini aku dah belajar benda baru dalam dunia penulisan novel dari segi cara penyampaian mahupun format.Mungkin inilah titik permulaan aku untuk mengorak langkah dalam bidang yang aku cintai sejak dari bangku sekolah rendah. Sejak di Tahun 6. Pertama kali aku mengarang sebuah cerita sedih mengenai kehilangan seorang adik sewaktu peperiksaan akhir dan aku memperolehi markah sebanyak 98 peratus. MArkah yang tak pernah aku perolehi untuk lain-lain subjek.Sejak tu aku amat meminati bidang penulisan kreatif dan gemar mengarang tentang apa yang berlaku di sekitarku. Ada juga berdasarkan idea kawan-kawan.Heheh..aku sering juga menjadi mangsa kemarahan kawan-kawan aku sebab selalu buat cerita sedih atau pun buat cerita tak habis.Yang kelakarnya,ada kawan aku yang berbangsa India pun turut sama membacanya.Siap marah aku kata aku jahat sebab matikan watak hero.Ahahah..
Kata Kak Eb,jangan guna terlalu banyak sangat bahasa pasar.Memang aku akui ada banyak jugak dalam dialog aku guna bahasa yang selalu kita guna semasa bercakap.Takkan guna ayat buku kot masa berborak kan?Jenuh la pulak.Walaupun ayat akak tu buat saya meragui kemampuan saya,tapi saya akn cuba juga sehingga akhir.Kalau boleh biarlah berjaya walau berapa lama sekalipun ia akan memakan masa.Harap juga Kak Eb tak jemu dengan pertanyaan dan soalan yang akan menghantui akak.Ahahahahha...
Ok lah,minggu depan ada interview.Cam tak caya je aku.Harap-harapnya keyakinan diri aku meningkat.Nash,jangan takut.Be yourself!Chayok!

No comments: