Tuesday, October 04, 2011

Settle

First task da settle.Alhamdulillah.Harap-harap tak kena 'redo'. Sekarang yang tinggal nak buat 'filing' tapi ni la yang paling malas nak buat.Nak tak nak kena buat jugak kan.Hati pun tak senang dan mata pun naik rimas dengan surat-surat yang tak tersusun. Haish!
Aku akan berazam untuk sentiasa berusaha ke arah yang lebih baik.Cuba kuatkan semangat untuk sentiasa bersikap positif dalam apa jua keadaan.Mungkin perjalanan hidup aku jauh berbeza dengan orang lain.Mungkin inilah dugaan aku di dunia bila 'flow' hidup aku tak selancar orang lain.Walau bagaimanapun, semua ini telah ditentukan.Walau hancur hati ini...walau terguris perasaan...aku akan sentiasa mengingatkan diri ini yang Allah Maha Mengetahui untung nasib hambaNYA.
Kadang-kadang kesunyian itu terlalu indah walaupun pahit untuk menelan.
Semoga temanku yang satu itu akan sentiasa tenang menghadapi tekanan.Ya Tuhan, mohon tunjukkan jalan penyelesaian dan ketenangan buat dia ya.Berilah dia kesihatan agar tidak terganggu urusannya sebagai pelajar. Berilah dia keazaman yang kuat dan semangat yang kental agar dia bisa menjadi pemimpin yag dihormati.Amin...

No comments: