Thursday, February 25, 2010

Sukarnya untuk Ikhlas!

Sukarnya mengikhlaskan diri dalam membuat sesuatu pekerjaan. Tidak dapat tidak pasti akan terbit keluhan demi keluhan. Lebih-lebih lagi dalam urusan kerja. Pasti ada saja perkara yang mengundang rasa tidak puas hati.

Itulah yang sedang aku alami sekarang hingga aku disarankan mencari kerja lain oleh teman baikku. Bila difikirkan apa lagi yang aku nak buat? Aku sayangkan pekerjaan aku walaupun adakalanya dipandang remeh oleh sesetengah pihak. Aku bukan patung yang tak punya perasaan. Aku masih lagi mengawal dan cuba mengawal perasaan sakit ini. Bukan sekali dua aku ingatkan diri aku sendiri untuk bersabar. Namun sukarnya apabila aku ini memang dipakejkan dengan personaliti panas baran. Hahahah…aku juga tidak suka personaliti ini tapi itulah yang selalu berlaku tanpa disedari.

Bukan tidak cuba berubah. Tetapi terlalu payah untuk mengubahnya dalam masa yang singkat. Bila mengubah diri sendiri terasa payah, apa lagi untu mengubah orang lain. Fikirkan.

Dan aku memang bijak memujuk hatiku sendiri melalui tulisanku. Hahahahah!

No comments: