Friday, February 05, 2010

Kembali ke RC

Setelah sekian lama aku tak duty jaga RC, hari ini ialah hari pertama aku memulakan job yang aku rasa tak berapa best ni. Hahahaha! Selalu duduk dalam je kan. Bila kena duduk kaunter balik, mulalah muka yang garang ni jadi bertambah serius tahap dewa. Huish. Sapa yang pernah jaga kaunter tu fahamlah dengan dugaan-dugaan dan cubaan-cubaan yang adakalanya sampai kita pun tak tertahan. Hanya mereka yang berjiwa kental je boleh menahan semua tu. Tapi dalam kental tak kental tu berjaya jugalah aku bertahan sampai 3 tahun.

Bila dah masuk bahagian akademik, rupanya bertambah sasau aku dibuatnya. Beban bertambah dengan pertambahan pelajar. Sampai ada masa nak je aku blah tinggalkan pejabat. Namun jauh di sudut hati aku suka tempat ni. Sayang. Aku kan jenis setia nak mampos. Even adakalanya tak bertempat pun. Sadis kan? Kadang-kadang tu nak jugak jadi hati batu. Tapi apakan daya dah ditakdirkan menjadi hati tisu.

Ya Allah, berilah aku jalan dalam menyelesaikan permasalahan yang membelenggu hati ini.

No comments: