Thursday, August 16, 2007

Di Hentian Ini

Hari ini...15 Ogos...
Akhirnya satu pengakuan yang agak lama ku tunggu.Walaupun aku sudah menjangka,namun hati aku masih pedih dan sedih.Semalamam aku berendam air mata,sampai mata pun tak boleh nak buka.Macam nak demam pun ada.Sabarlah wahai hati.Biar hancur luluh hati ini,namun inilah takdir yang harus aku lalui.Hingga ke detik aku terbangun dari tidur pun,air mata ini tak mahu berhenti.Kini jam menunjukkkan waktu sudah menginjak ke jam 5 pagi.
Untuk kembali menjadi aku yang dulu,itu agak mustahil.Kerana aku sendiri tidak mahu kembali seperti itu.Aku yang lemah,aku yang mudah percaya,hanyut dan tertipu dengan layanan baik insan bernama lelaki.Mungkn sudah termaktub dalam diari hidup ini bahawa lelaki yang singgah dalam hidupku hanyalahbertujuan untuk menghancurkan hati saja.Tak lebih daripada itu.Mereka datang,membelai hati dan perasaan kemudian dengan kejam merentapnya pergi.Kemudian menyusun kata maaf bertali-tali dan untuk entah yang ke berapa kali aku juga akan memaafkan kesalahan yang mereka tidak niatkan.Ya,siapa yang berniat untuk melukakan hati orang lain kan?Seperti juga aku.
Aku tidak tahu kenapa semua ini berlaku. Sukar untukku menerima semua ketentuan tetapi aku telah berjanji dengan Allah bahawa aku akan bersediamenerima apa saja keputusannya.Aku bukan malaikat,aku cuma manusia biasa yang punya naluri ingin disayangi seperti orang lain.Dalam pencariankuberkelana mencari cinta,aku masih belum menemuinya.Yang ku temui hanyalah sisa penyesalan dan kekecewaan yang makin menyeksakan dari hari ke hari.Berkali-kali aku cuba untuk meniupkan semangat untuk diri ini agar sentiasa tabah dan positif.Perjalanan hidup ini masih panjang.Insya Allah.Sebetulnya,aku bukan mencari cinta,cuma kadang-kadang ia hadir tanpa kita sedar.Dan beruntunglah bagi mereka yang menemui teman yang salingmenyukai dan menyenangkan.Aku?Aku bukanlah teman yang menyenangkan barangkali.Lantaran itulah semuanya berlaku kejam merobek hati dan perasaanku.
Di saat aku meluahkan perasaanku di ruang siber ini,air mataku masih mengalir menemani.Entah bila mahu berhenti.Dalam mimpi pun semuanya yangburuk-buruk sahaja.Hingga aku terjaga dari pembaringan.Sampai bila semua ini akan berakhir?Aku serasa ingin menjerit sekuat hati.
oleh itu,untuk tidak menjebakkan lagi diri ini dalam lembah kekecewaan,aku harus berubah.Menjadi insan keras hati dan tiada perasaan.Menjauhkan diri dari insan bernama lelaki.Mengorak langkah baru menjadi insan yang lebih positif,capai cita-cita.Mendekatkan diri pada Allah.Dan aku memohon padaMu,jauhkan aku dari perasaan cintakan manusia selagi dia bukan untukku.Aku tidak mahu lagi menjadi NASH.....NASH....yang dikatakan comel,baik,punya hati lembut,lemah serba serbi....untuk dipijak-pijak dan dipermainkan?Tidak lagi.Aku tidak mahu lagi menjadi NASH yang ini.BENCI.Kerana yang lemah itu akan sentiasa diperkotak-katikkan dan ditinggalkan.Akan tiada lagi air mata,yang ada hanyalah azam yang membara.Akan tiada lagi tangisan merawankan, yang ada hanyalah kata-kata bermakna.Akan tiada lagi raut comel dan manja,yang ada hanyalah ketegasan seorang wanita berhati waja.
Salam akhir dariku...aku akan kembali semula dengan wajah baru.UntuK mereka yang telah menghadiahkan kelukaan,terima kasih kerana kalian semua memang berhak memilih yang terbaik,dan menyedarkanbahawa aku hanyalah perempuan yang punya 1001 kelemahan untuk diatasi sebelum dikurniakan 1001 kebahagiaan.
Aku memang tak berhati besar
Untuk memahami hatimu di sana
Aku memang tak berlapang dada
Untuk menyedari kau bukan milikku lagi
DENGAR,DENGARKAN AKU
AKU AKAN BERTAHAN
SAMPAI KAPAN PUN
SAMPAI KAPAN PUN
Maafkan aku yang tak sempurna untuk dirimu
Usailah sudah kisah yang tak sempurna
Untuk kita kenang
SELAMAT TINGGAL SEMUA....ADIOS....SAYOUNARA...
ASSALAMMUALAIKUM WARAHMATULLAHI WABARAKATUH....

No comments: