Thursday, April 12, 2007

Eh,kawan lama akulah!

Semalam aku balik lambat dari pejabat. OT la punya pasal. Sampai je rumah,rilek2 dulu sebelum membersihkan diri yang serba tak selesa. Bayangkanlah keje dari pukul 8 pagi sampai 9 malam. Macam nak termuntah aku rasa duduk kat kaunter. Habis jaga kaunter atas,kena pulak jaga kaunter bawah. Muka kaunter betullah. Kerja lain pulak macam tak nak dekat je dengan aku. Tak kuasa aku nak mengenang nasib yang tak pernah berubah ni. Cukuplah aku bersyukur je dengan apa yang aku ada sekarang. Orang lain yang tak ada kerja lagi kesian. Sekurang- kurangnya aku punya punca rezeki meskipun tak layak dengan kelayakan aku. Alhamdulillah..

Lepas selesai solat,aku merebahkan diri. Meluruskan tulang-tulang aku yang bengkok sebab duduk je keje. Tension tul. Tiba-tiba aku dikejutkan dengan mesej dari nombor yang tidak aku kenali. Pada mulanya dia tidak memberitahu identity diri. Aku memang pantang orang nak rahsia2 konon. Bagitau je la nama,susah sangat ke? Rupanya mesej tersebut daripada kawan sekolah rendah aku…namanya Kamal Aizuddin. Nak tergelak aku bila mengingatkan kenangan masa sekolah rendah. Sekarang semuanya dah berjaya dengan kehidupan masing-masing. Kamal kata aku comel dulu. Hahahha! Terperasan sekejap. Sekarang dah tak comel pun. Masa zaman kanak-kanak memanglah. Semua cute. Kami saling bertukar cerita. Dan yang pasti soalan cepu emas ,tak lain tak bukan tentang status aku. Bila aku kata single,mulalah tak percaya. Boleh ke dia kata ajaib pasal aku xde sesapa. Katanya sebab aku comel,xkan xde. Hai, soal hati dan perasaan bukannya diukur dari segi paras rupa tapi keserasian antara dua insan. Dah takdir aku susah nak dapat seseorang yang boleh memahami aku. Sebab kadang2 aku pun tak faham apa aku nak. Hahahah! Kawan tu memanglah ramai. Berjuta-juta lemon. Tapi dalam berjuta tu tak ada pulak yang menyuarakan isi hati. Kalau sebelum ni aku yang mula dulu,sekarang aku tak nak dah. Aku suka pun aku nak diam je. Belum bersedia untuk menghadapi kegagalan lagi. Nak break kejap dari soal hati dan perasaan yang selalu bikin jiwa aku kacau.

So,for Mr Kamal Aizuddin, semoga persahabatan kita terjalin semula begitu juga dengan kawan-kawan yang lain. Miss u guys a lot!

No comments: