Monday, January 23, 2012

Badai

Hai blog aku yang dah lama aku tak singgah..
Mmm...macam-macam perasaan yang aku rasa sekarang.
Manis,sedih,pahit,gembira...
Aku gembira kerana kawan-kawan aku semuanya sedang menuju alam bahagia.What a nice story behind it.Pertemuan yang dirancang oleh keluarga.Sapa kata zaman sekarang perempuan tak meminang lelaki?Itulah yang terjadi pada kawan baik aku ni.Lambang kebesaran Allah,jika dia menghendaki sesuatu itu terjadi,sesiapa pun tak berupaya menolaknya.Siapa sangka pertemuan akhir bulan 10 akhirnya dimeteri dengan perkahwinan pada bulan 2 nanti.Pantas kan?Yang tengah hangat bercinta pun nampaknya akan menghangatkan lagi cinta dengan tali pertunangan.Harap-harap akan sampai ke gerbang perkahwinan.
Aku?
Hurm...nampak macam hangit je.Hahahha.Malu pun ada.Tapi buat-buat macam tak ada apa yang berlaku.Dalam hati Tuhan saja tahu.Terasa berat dugaan yang tersimpan dalam hati.Menyimpan perasaan dalam-dalam...selagi aku boleh tersenyum,selagi itu aku akan terus melangkah.Badai perasaan biarlah hanya aku yang merasa.
Mungkinkah aku harus mempertimbangkan rancangan untuk sambung belajar?
Ya Rabb,tunjukkanlah aku jalan....Aminnn

No comments: