Saturday, November 19, 2011

Can I fix it?


Ada masanya kita memerlukan ruang untuk diri sendiri. Untuk meneliti dan memperbaiki kelemahan. Untuk mengubati hati yang terhiris. Demi untuk memulihkan kembali semangat yang hilang.Itulah yang ingin aku lakukan sekarang. Siapa yang tak mahu menjadi lebih baik dari yang sebelumnya. Aku tekad untuk tidak menyusahkan mereka yang selalu mendengar rintihan aku. Aku malu juga seolah hal kecil pun harus diperbesarkan. Seperti aku ni lemah sangat. Aku akan cuba menjadi lebih tenang dan matang dalam menghadapi segala permasalahan.
Teguran? Ya aku akui kadang-kadang hati ini terkilan. Cepat kecil hati. Sensitif. Jadi mulai saat ini akan aku usahakan supaya - upaya untuk bersikap lebih terbuka. Mungkin aku akan menghadapi kesukaran untuk berubah. Tapi untuk berputus asa tidak sama sekali. Belajar untuk merendam rasa tersinggung. Menjadi insan yang lebih berhemah dan anak yang tidak menyusahkan. Sekurang-kurangnya dalam masa terdekat ini aku berjaya berubah sedikit demi sedikit.
Hubungan dengan Allah...inilah yang utama. Aku akan berjuang untuk memperbaiki setiap sudut yang mampu. Restui  aku Tuhan. Aku faham semua dugaan yang Kau turunkan kepadaku ada hikmah di sebaliknya. Aku mohon agar dirahmatiMu setiap masa. Permudahkanlah segala urusanku. Jangan kau hadirkan perasaan benci, hasad dengki dan cemburu yang tidak bertempat. Semoga orang lain senang berurusan denganku dan aku dapat menjadi insan yang menyenangkan.

Hanya kepadaMu aku berserah....
Hidup dan matiku...
Amin....

No comments: