Wednesday, March 03, 2010

Dah mula dah

Seperti biasa setiap trimester , apa yang kami panggil minggu stress telah bermula. Tapi kali ni aku rasa tidak membebankan walaupun masalah yang sama tetap ada (which I have plan to overcome it next trimester…perhaps). Paling baik aku berjaya mengawal perasaan marah aku depan pelajar dan bila menjawab panggilan. Applause!!! Alhamdulillah… harap-harap perubahan ini akan kekal. Aku akan sedaya upaya mencuba menjaga emosi dan tingkahlaku agar nampak lebih professional dan mesra. Well, maybe not all I can change especially when I am in serious mode. People will ‘die’ when I give that ‘evil’ look. Hahahahahah!!!

Terlalu banyak perkara yang harus diambil kira sejak aku berada di sini. Sampai terbawa-bawa dalam mimpi. Orang lain mimpi indah-indah, aku mimpi suasana kerja aku. Malam semalam pun aku tak lena tidur. Sangat penat. Jadi hari ini aku tak larat nak balik lewat macam 2 hari lepas. Aku akan ganti balik hari Khamis dan Jumaat. Dalam unit aku ni, memang banyak pengorbanan harus dilakukan. Walaupun asyik kena hentam. Aku tekad untuk telan saja semua. Walaupun aku rasa sangat letih…

Bestnya kalau dapat pergi jalan-jalan di tempat yang penuh dengan bunga-bunga,pokok-pokok renek,pemandangan hijau,suasana sejuk….

No comments: