Tuesday, April 22, 2008

Yeaaahaa!!

ASSALAMMUALAIKUM….

Kembali menyinggah di rumah kedua aku yang makin sepi dan sunyi tanpa posting. Sebetulnya aku sekarang ni tak punya banyak masa nak post entry kat sini. Dan agak lama jugak aku tak melawat blog2 yang selalu menjadi tempat persinggahan aku dulu. Bukan apa, baru-baru ni sibuk sangat menerima borang permohonan melanjutkan pelajaran ke peringkat sarjana. Sampai tak menang tangan dibuatnya. Inilah padah kalau dibuat secara manual. Berapa banyak kertas menimbun kat bilik meeting tu. Tak larat mata aku nak meniti setiap satu. Apa lagi kawan2 aku yang bertugas di bahagian kemasukan. Lagilah terasa nak termuntah.

Terlintas di fikiran ramai juga yang melanjutkan pelajaran ke peringkat lebih tinggi. Bagi aku, orang-orang yang begini mempunyai matlamat yang besar dalam hidup. Bukan calang-calang. Mujurlah seimbang jugak nisbah antara pelajar Melayu dan Bukan Melayu. Sekurang-kurangnya aku turut menumpang bangga ada juga anak bangsaku yang berfikiran jauh.

Semoga kalian diberkatiNya dan dapat merubah nasib bangsa juga merubah tanggapan memperlekehkan bangsa Melayu di persada dunia.

Salam kasih

No comments: