Thursday, November 01, 2007

Assalammualaikum dan salam sejahtera,

Khamis …1 Nov 07

Bila dihitung sudah genap sebulan aku mengenalinya. Satu tempoh yang singkat namun meninggalkan kesan yang mendalam. Kesan apa? Korang tak payah tahu la,biar aku je yang tahu. Hikhik! Minggu ni keadaan agak serabut memandangkan minggu pendaftaran pelajar bermula dari Isnin hingga Jumaat. Walau sesibuk manapun, aktiviti YM aku tetap diteruskan sekiranya ada kelapangan. Macam jadi kewajipan pulak eh.

Dan selama itulah perasaan aku berbolak-balik berperang dengan emosi yang adakalanya stabil,adakalanya tidak. Dengan soal peribadi dan soal lain, semuanya menuntut pengamatan yang bukan sedikit. Naik lelah memikirkan. Fikiran sentiasa berputar. Yang diharapkan ketenangan sentiasa menyelimuti jiwa yang resah diamuk badai.

Semalam aku mendapat khabar tidak baik mengenai kakak angkatku. Aku harap dia sentiasa tabah dalam menghadapi kemelut keluarganya. Aku yakin dia sememangnya manusia cekal. Seperti yang digambarkan dalam watak-watak lewat hasil karyanya. Entah bila mampu aku merealisasikan hasratnya melihat karya aku pula yang terpampang dan dibukukan.

Dan dia…masih lagi belum sembuh dari sakitnya. Aku tak semena-mena jadi resah juga memikirkan keadaan kesihatannya. Tidur malam pun terganggu sedikit. Ikutkan hati ingin saja aku menghubunginya, namun aku enggan mengganggu. Aku tahu dia perlu rehat. Tiba-tiba saja aku diasak rindu. Serasa ingin menangis pun ada. Hebat betul aku ni.hahahah..dapat tengok gambar pun jadilah.

So aku ni dah masuk kategori apa sekarang? Angau ke sengal? :p

4 comments:

.ain. said...

dua-dua bole? angau iye..sengal sikit ler..hahah

Nana CS said...

hak hak hak...
mmg angau ni..

Nashrin said...

kehkeh!hampeh ek korang!sengal tu lebih sikitlah...gua ngaku

Nana CS said...

angau ler..
sengal tu kureng tepat!