Wednesday, September 05, 2007

Urgh!


Assalammualaikum ,

Salam mesra ,

Nasib baik belum bersawang lagi ‘rumah’ kedua aku ni. Aku memang dah bersiap sedia dengan penyapu sawang ni. Nampaknya keadaan masih bersih.hehehhe..

Saja aku nak selitkan ‘workstation’ aku yang taklah semeriah mana. Sesungguhnya memang tiada ‘privacy’ langsung pun. Mata aku kena meliar memerhati kalau ada orang meluru masuk. Walaupun ada masa aku buat-buat tak nampak sebab dari ekor mata aku aku boleh agak tu mesti staf dalam ni. Hahahah!! Kalau yang buka pintu dalam gerak perlahan dan termangu-mangu,itu barulah orang luar. Hihi..bukan sibuk apa,sibuk YM. Yelah,duduk 24 jam kat kaunter ni ingat tak bosan ke? Sesekali ada juga bos aku suruh taip dokumen, cuma jarang jarang. Bila urgent je baru bagi aku.

Tadi pun baru kena sound (takla direct) kononnya staf x cukup lembut menjawab panggilan. Sah-sah aku la tu yang kena. Sebenarnya aku dah lali dengan teguran tu. Dan aku sendiri dah tak tau nak lembut macam mana. Ikutkan hati memang aku nak berhenti. Bukan aku tak ada kelulusan (ops,maaf…bukan berniat nak bongkak tapi geram). Mengenangkan betapa susahnya nak cari kerja,telan sajalah. Inilah nasib jadi kuli. Aku harap suatu hari nanti nasib aku akan jadi lebih baik. Siapa tahu aku akan dapat kerja lain jugak nanti.

No comments: