Wednesday, June 01, 2011

INGATLAH

Suka sangat baca artikel yang dipaparkan dalam web iluvislam.com.Bagi aku ia sangat membantu insan macam aku yang selalu sangat tersadung dalam meniti titian kehidupan.Harus selalu diperingatkan.Harus selalu dipesankan.Hati yang keras perlu dilembutkan dengan untaian kata peringatan bahawa kita sebagai hamba tidak boleh tidak akan sentiasa diuji.
Siapa yang tak ingin berubah ke arah kebaikan.Begitu jugalah diri ini.Benarlah mujahadah itu pahit.Kadang-kadang kita cuba nak mengubah kebiasaan dan sifat buruk kita menjadi lebih mulia.Tapi tak semudah disangka.Lemah.Terlalu lemah untuk mengubah sesuatu yang telah bermukim di jiwa.Itulah lemahnya aku juga.
Adakala memang aku rasa sangat berputus asa.Tapi kita haruslah sentiasa beringat hidup ini cuma sementara.Berusahalah untuk menggembirakan orang di sekeliling walaupun selalunya kepahitan sebagai balasan.Kehilangan sebagai natijah.Perpisahan sebagai hadiah.Kelukaan sebagai tinggalan.
Senyumlah....jangan biarkan ia pudar dari wajahmu
Meskipun hati menangis ditinggal pergi dan dikhianati
Senyumlah...meskipun hati dicalari janji dan kata manis yang telah dimungkiri
Kerna aku,kau dan dia......hanyalah manusia biasa yang akan kembali kepada pencipta-NYA.

No comments: