Tuesday, March 29, 2011

Kebengongan

Masya Allah.
Banyak betul benda nak kena mengadap 2-3 minggu ni. Letih , tertekan , marah , sedih semua dah diadun sebati. Tegar sekali aku melalui semuanya. Maaf kepada sesiapa yang terkena tempias. Aku memang tak sengaja. Mungkin otak dan badan dah penat nak menanggung semuanya.
Macam biasa aku dah cuba buat yang terbaik. Meminimakan kesalahan walaupun ada juga. Lumrah. Meminimakan. Bukan tiada langsung. Mustahil dapat jadi ‘perfect’.
Terlalu fokus dengan kerja hakiki, aku lupa nak menyambung ‘impian kecil’ aku. Huh. Impian kecil tapi nak merealisasikannya adalah satu pengorbanan besar. Memikirkan idea yang kreatif adalah cabaran sebenar. Aku takkan mengalah. Harap-harap time cuti nanti ada la idea-idea bernas.
Ok, esok aku kena buat:
  • ·         Semak senarai pelajar untuk kelas-kelas berikutnya
  • ·         Cetak senarai nama & minta pensyarah sahkan
  • ·         Jangan lupa bagi jadual makanan pada EN JOHN (selalu lupa bab ni)
  • ·         Cek ada tak kelas ganti esok (AKM ada kelas ke tak esok???)
  • ·         Kemaskini kelas ganti hari Sabtu ni (ADM je kan?ME Prof belum konpem)
  • ·         Kelas Dr. Z  Khamis ni anjak ke 3.30 pm – 6.30 pm.
  • ·         Sambung buat salinan case study untuk MIS (kelas Jumaat)
  • ·         Semak pensyarah mana belum hantar TP
  • ·         Semak pendaftaran pelajar
  • ·         Filing surat lantikan pensyarah
Oh…serabutnya.
"Maafkan bila ku tak sempurna, buat kerja ada yang tak kena, ini sudah lumrah manusia, selalu terlupa" (Ayat Kerja Luka diinspirasikan daripada lagu Ayat-Ayat Cinta)
p/s: Tuan punya blog dah bengong.

No comments: