Monday, January 26, 2009

War Game @ GSM Corporate Strategy Simulation at Eagle Ranch,Port Dickson

"Eagle Entrance....here we comeeeee"

“Wargh! Kenapa nama aku naik?”

Ekspresi pertama aku bila sampai sahaja di pejabat ada ‘surat cinta’ di atas meja. Sudahlah meja aku memang sedia serabut. Ditambah pula dengan kehadiran surat jemputan yang tidak pernah aku impikan selama ini. Mulalah emosi berubah menjadi tidak tentu hala. Bagi orang lain mungkin mereka tidak kisah tapi bukan aku. Eceh...cam tajuk lagulah pulak.

Budak-budak pejabat yang mana nakal-nakal tu sukalah menyakat. Puaka Nyang Rapik betullah.Mentertawakan aku yang ‘terpilih’ sebagai peserta bersama-sama pelajar MBA yang lain. Mujurlah ada beberapa orang yang turut sama senasib dengan aku. Tidaklah aku keseorangan nanti.

Sesampainya kami di Eagle Ranch, aku ditugaskan memegang kunci dorm. Bolehlah pilih katil bawah siap-siap, detik hatiku nakal. Rupanya hanya segelintir sahaja yang memilih menaiki bas. Kekosongan masih belum terisi sewaktu tiba di dormitori. Aku, Emelia dan Kak Mas memilih katil bawah dalam deretan yang sama. Seorang demi seorang mula memenuhi kamar apabila jarum jam hampir menunjukkan ke pukul 6 petang. Aktiviti pertama malam itu apa lagi kalau bukan pembahagian kumpulan. 4 kumpulan yang diasaskan dengan tema warna merah (RED), hijau (GREEN), biru (BLUE) dan hitam (BLACK). Aku menjadi ahli kumpulan GREEN. Seorang diri. Yang lain ada pasangan. Tak adil ni,bentak hatiku. Namun aku buat tak endah sahaja perkara itu akhirnya.


Bersama dengan ahli kumpulan yang rata-rata berjawatan tinggi adakala membuatkan aku berasa rendah diri. Pendiam dan pasif apabila berada di kalangan mereka yang agresif. Namun sikap kerjasama mereka aku kagumi walaupun ada sedikit pertelingkahan. Biarpun tidak memenangi sebarang cabaran, namun hubungan antara kami tetap baik.

Aktiviti indoor dan outdoor berjalan dengan lancar selama 4 hari di sini. Aku bangga dengan diri sendiri kerana secuak aku pun aku tidak mengelat dari mana-mana cabaran. Water confidence yang aku geruni sangat tu berjaya aku tempuh (dengan keadaan sakit leher sampai dah sampai ke darat pun rasa macam nak terbaring). Abseiling yang pada awalnya buat aku kecut perut berjaya juga aku lalui (macam nak cuba lagi).Kemuncak bermalam di hutan berperang dengan gerila pun berjaya kami redahi (bom busuk memercik kat cermin mata aku) walaupun kepenatan menyelubungi. Pengalaman tidur beramai-ramai di hutan memang manis tapi tidak semanis bila kami semua bertempiaran lari apabila menggempur kem gerila untuk merampas kembali beg yang disimpan oleh mereka. Padahal kami yang menyerang dan bilangan kami jauh lebih ramai daripada mereka. Alasan kami paling konkrit: WE ARE OUT OF BOMB!

MISSION ACCOMPLISHED. THANK YOU THUNDERCATS.

Heheh....natijahnya aku ponteng sehari sebab tak larat nak bangun pergi kerja dan diserang demam.Hahahahah!!

No comments: